Uprava banke
-
Tamás Kamarási - Predsjednik Upravnog odbora
- Maja Krstić - Članica Upravnog odbora nadležna za Sektor strategije, finansija i bankarskih operacija
-
Sergej Kapustin - Član Upravnog odbora nadležan za Sektor upravljanja rizicima
- Mr Stela Bošković - Članica Upravnog odbora nadležna za Sektor korporativnog upravljanja i bezbjednost banke
- Dino Redžepagić - Član Upravnog odbora nadležan za Sektor poslovanja sa fizičkim licima
-
Ivan Vučinić - Član Upravnog odbora nadležan za Sektor IT-ija
-
Nikola Perišić - Član Upravnog odbora nadležan za Sektor poslovanja sa pravnim licima
Biografije
Tamás Kamarási
Predsjednik Upravnog odbora
Tamás Kamarási, magistar ekonomije, diplomirao je na Peštanskom univerzitetu u Mađarskoj. Takođe, član je Odbora direktora CKB-a.
Gospodin Kamarási posjeduje bogato bankarsko iskustvo. U periodu od 2008. do 2012. godine bio je imenovan za zamjenika glavnog izvršnog direktora i izvršnog direktora za rizike u OTP banci Rusija. Karijeru nastavlja u Mađarskoj, prvo kao izvršni direktor Direkcije za analizu rizika i regulativu, a zatim kao menadžer programa za promjenu korporativne kulture. Od 2019. godine do septembra 2021. godine, radio je kao izvršni direktor Direkcije za korporativno upravljanje. Od oktobra 2021. godine je glavni izvršni direktor u CKB-u.
Pored maternjeg jezika, tečno govori ruski i engleski jezik.
Maja Krstić
Članica Upravnog odbora nadležna za Sektor strategije, finansija i bankarskih operacija
Maja Krstić rođena je 1973. godine u Podgorici. Završila je Ekonomski fakultet u Podgorici i nosilac je profesionalnog zvanja licencirani revizor. Svoja postdiplomska znanja sticala je u domaćim i međunarodnim institucijama.
Gospođa Krstić je karijeru započela u Ministarstvu finansija Crne Gore, da bi je nastavila u poslovima revizije, najprije u društvu za reviziju Montrev, a kasnije kao menadžer u jednoj od najvećih revizorskih kuća PricewaterhouseCoopers. Bila je angažovana na poslovima revizije i finansijskog savjetovanja, sa posebnom specijalizacijom za podružnice kompanija koje se kotiraju na Američkoj berzi. OTP grupi pridružila se 2008. godine, kao glavni interni revizor u CKB-u. Angažovana je više puta i kao finansijski savjetnik Svjetske banke na projektima unapređenja računovodstva i revizije, a bila je i član radnih grupa na izradi podzakonskih akata iz oblasti tržišta kapitala. U julu 2013. godine imenovana je za izvršnog direktora za finansije i bankarske operacije u CKB-u, a od jula do decembra 2020. godine uspješno je obavljala funkciju glavnog izvršnog direktora Podgoričke banke, članice OTP grupe.
Sergej Kapustin
Član Upravnog odbora nadležan za sektor upravljanja rizicima
Iskusni bankar sa više od 20 godina iskustva u oblasti bankarstva i finansijskih tehnologija, uglavnom u području upravljanja rizicima i M&A, sa fokusom na tehnologiju i potrošačku analitiku. Snažna ekspertiza u procesu donošenja odluka o kreditiranju stanovništva, malih i srednjih preduzeća i velikih pravnih lica, tehnologijama u oblasti rizika, komunikacionoj strategiji usmjerenoj na klijente, zasnovana na najboljoj svjetskoj praksi i iskustvu OTP grupe u centralnoj i istočnoj Evropi, modernoj tehnološkoj bazi i širokom rasponu izvora podataka. Rangiran kao Top 50 direktor za korporativno upravljanje u Rusiji, Top 5 u bankarstvu u 2017., 2018. i 2022.
Mr Stela Bošković
Članica Upravnog odbora nadležna za Sektor korporativnog upravljanja i bezbjednost banke
Mr Stela Bošković diplomirala je na Ekonomskom fakultetu u Podgorici. Magistarsku tezu iz ekonomije odbranila je na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Posljednjih dvadeset godina, obavljala je različite upravljačke funkcije u Centralnoj banci Crne Gore, Podgoričkoj banci (Societe Generale Montenegro banci) i CKB-u.
Period od 2002. do 2008. godine provela je u Centralnoj banci Crne Gore na pozicijama pomoćnice direktora Sektora za kontrolu banka i direktorice Direkcije za razvoj i kontrolu sistemskog rizika. Profesionalni put nastavlja u Podgoričkoj banci, tj. Societe Generale Montenegro banci, kao savjetnica generalnog direktora. U periodu od 2014. do 2020. godine nalazi na mjestu direktorice Korporativnog sekretarijata. Od juna do decembra 2020, pokriva pozicije izvršne direktorice za bankarske operacije i zamjenice glavnog izvršnog direktora Podgoričke banke. Odjeljenjem za korporativni sekretarijat CKB-a rukovodila je od decembra 2020. godine.
Aktivno je učestvovala u realizaciji značajnih projekata za domaći bankarski sektor, kao i u crnogorskim pregovorima sa Evropskom komisijom, Svjetskom bankom, IMF-om, Svjetskom trgovinskom organizacijom. Polaznica je mnogih stručnih edukacija u zemlji i inostranstvu.
Dino Redžepagić
Član Upravnog odbora nadležan za sektor za poslovanje sa fizičkim licima
Dino Redžepagić diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Subotici. Diplomu magistra menadžmenta stekao je na Evropskoj školi ekonomije u Rimu da bi dalje usavršavanje uspješno nastavio na prestižnoj IEDC Poslovnoj školi u Sloveniji.
U njegovoj bogatoj poslovnoj biografiji ističe se gotovo dvodecenijsko iskustvo u oblastima bankarskog poslovanja sa stanovništvom i pravnim licima, razvoja, plaćanja, strategije i opšteg upravljanja. Karijeru je započeo u Centralnoj banci Crne Gore i nastavlja je kao rukovodilac Sektora za poslovanje sa stanovništvom u Euromarket banci.
Timu NLB-a priključio se 2005. godine kao rukovodilac Sektora za prodaju i marketing, a od 2007. postaje rukovodilac Sektora za poslovanje sa stanovništvom. Za izvršnog direktora za prodajni segment poslovanja sa stanovništvom i pravnim licima NLB-a imenovan je 2011. godine. Od 2017. do 2022. godine nalazio se na poziciji izvršnog direktora za marketing i inovacije, odgovoran za prodaju, IT i razvoj u toj banci.
Ivan Vučinić
Član Upravnog odbora nadležan za Sektor IT-ija
Ivan Vučinić rođen je 1978. godine. Diplomirao je i magistrirao na Elektrotehničkom fakultetu u Podgorici. Usavršavao se kroz brojne kurseve i seminare u Njemačkoj, Srbiji, Holandiji i Ujedinjenom Kraljevstvu.
Gospodin Vučinić je u CKB-u od 1997. godine. Od 2003. do 2006. godine obavljao je funkciju zamjenika direktora Odjeljenja za distribuciju proizvoda, da bi nakon toga bio imenovan za direktora Procesing centra za kartice. Od 2010. do 2011. godine obavljao je funkciju direktora IT i kartičnog poslovanja CKB-a. Od 2015. do 2019. godine bio je direktor Direkcije za IT i logistiku.
Član je više stručnih asocijacija i koautor brojnih publikacija.
Nikola Perišić
Član Upravnog odbora nadležan za Sektor za poslovanje sa pravnim licima
Nikola Perišić rođen je na Cetinju 1983. godine gdje je završio osnovnu i srednju školu. Diplomirao je i magistrirao na Ekonomskom fakultetu u Podgorici. Karijeru je započeo u Hypo Alpe Adra Bank AD Podgorica.
OTP grupi se pridružio 2011. godine, kao menadžer u okviru Direkcije za velika i srednja preduzeća. U periodu od 2014. do 2016. angažovan je na mjestu menadžera za velika i srednja preduzeća i projektno finansiranje u Direkciji za velika i srednja preduzeća. Zamjenik direktora Direkcije za velika i srednja preduzeća postaje 2016. godine.
Od 2018. nalazio se na mjestu direktora Direkcije za poslovanje sa pravnim licima gdje je učestvovao u definisanju poslovne strategije poslovanja Direkcije i njenom sprovođenju.
Organizaciona šema
Dužnosti i odgovornosti Upravnog odbora:
Upravni odbor vodi poslove Banke.
Upravni odbor Banke dužan je da obezbijedi da Banka posluje u skladu sa propisima kojima se uređuje poslovanje Banke kao kreditne institucije.
Upravni odbor je dužan da uspostavi i sprovodi pouzdan sistem upravljanja Bankom u skladu sa Zakonom o kreditnim institucijama.
U cilju uspostavljanja i sprovođenja efikasnog i pouzdanog sistema upravljanja, Upravni odbor Banke:
1) utvrđuje ciljeve i opštu strategije Banke;
2) usvaja poslovnu politiku Banke;
3) redovno preispituje strateške ciljeve, strategije i politike upravljanja rizicima, uključujući i upravljanje rizicima koji proizlaze iz makroekonomskog okruženja u kojem Banka posluje, kao i stanje poslovnog ciklusa Banke;
4) uspostavlja osnove za funkcionisanje sistema interne kontrole, adekvatne veličini Banke, složenosti poslova i nivou preuzetog rizika;
5) usvaja politiku primanja u Banci;
6) obezbijeđuje integritet računovodstvenog sistema i sistema finansijskog izvještavanja i finansijske i operativne kontrole;
7) obezbjeđuje nadzor višeg rukovodstva i uspostavlja tačno utvrđene, jasne i dosljedne interne odnose u vezi sa odgovornošću, koji obezbjeđuju jasno razgraničavanje ovlašćenja i odgovornosti i sprečavaju nastanak sukoba interesa;
8) utvrđuje unutrašnju organizaciju društva, uz saglasnost Nadzornog odbora Banke;
9) donosi opšte akte Banke, osim akata koje donose drugi organi Banke;
10) bira i razrješava više rukovodstvo Banke i druga lica u skladu sa Zakonom o kreditnim institucijama i Statutom Banke i određuje im zaradu;
11) donosi etičke standarde ponašanja zaposlenih u Banci;
12) odobrava uvođenje novih proizvoda i usluga u Banci;
13) obavlja i druge poslove utvrđene propisima i statutom Banke.
Upravni odbor Banke dužan je da obezbijedi realizaciju supervizorskih mjera Centralne banke Crne Gore.
Upravni odbor Banke dužan je da periodično, a najmanje jednom godišnje, preispituje efikasnost sistema upravljanja Bankom, uključujući primjerenost postupaka i efikasnost kontrolnih funkcija, i da o zaključcima obavještava Nadzorni odbor Banke, kao i da preduzima adekvatne mjere za otklanjanje utvrđenih nedostataka.
Nadzorni odbor
- Bernadett Dancsné Engler
- Dániel Gyuris
- Igor Noveljić
- Kálmán Kiss
- Pál Gombos
- Szilágyi-Schreindorfer György
- Földvári Mária
Izvod iz politike raznovrsnosti pri izboru članova Nadzornog i Upravnog odbora Crnogorske komercijalne banke a.d. Podgorica pogledajte ovdje.
Biografije
Bernadett Dancsné Engler
Bernadett Dancsné Engler je diplomirala na Szent István Fakultetu za ekonomiju i društvene nauke, specijalizirajući u oblasti finansija. Posjeduje licencu sertifikovanog računovođe, kao i diploma Prodavac u oblasti spoljne trgovine koju je stekla u Centru za spoljnu trgovinu i stručnu edukaciju.
Započela je karijeru u kompaniji za spoljnu trgovinu Lignimpex, nakon čega je radila kao predavač za oblast kreditiranja, menadžerka za odnose sa klijentima, konsultantkinja za mala preduzeća, direktorka filijale i kasnije kao regionalni menadžer u Budimpeštanskoj banci od 1992. do 2017. godine. Od 2017. godine obavljala je funkciju menadžerke za razvoj proizvoda za segment malih preduzeća u Budimpeštanskoj banci, a 2020. godine se pridružila OTP Grupi, obavljajući funkciju
menadžerke za razvoj proizvoda i prodaju, za segment mikro i malih preduzeća.
Pohađala je brojne treninge i programe za unapređenje liderskih vještina i razvoj.
Dániel Gyuris
Dániel Gyuris je stekao diplomu tehničkog inženjera biljne proizvodnje na Univerzitetu poljoprivrednih nauka u Debrecenu, diplomu iz oblasti ekonomskih nauka na Univerzitetu
poljoprivrednih nauka, specijalističku diplomu iz oblasti ekonomije na Višoj školi za finansije i računovodstvo u Budimpešti, diplomu iz oblasti finansijske ekonomije na Karl Marx
Univerzitetu ekonomskih nauka, diplomu iz oblasti bankarskog menadžmenta na Institutu za obuku i konsalting u oblasti bankarstva.
Ono što se ističe u njegovoj bogatoj profesionalnoj karijeri je dugo upravljačko iskustvo u bankarskom sektoru, duže od tri decenije, a koje je stekao radeći u sljedećim bankama:
Agrobank, Inter-Europa Bank, Land Credit and Mortgage Bank, OTP Bank, kao i u OTP Mortgage Bank. Radio je u OTP Grupi od 2010. do 2014. godine. Obavljao je funkciju
potpredsjednika Mađarskog udruženja banka, na kojoj funkciji je bio odgovoran za saradnju države i bankarskog sektora u vezi sa pitanjima legislative i podrške.
Od 2014. godine bio je izvršni direktor LDG Capital i radi kao nezavisni savjetnik za M&A i finansiranje.
G. Gyuris je dobio brojne nagrade, kao što je MasterCard nagrada za bankara godine, Nagrada Mađarskog Ministarstva finansija za menadžera godine, nagrada Budimpeštanske berze za ličnost berze.
Igor Noveljić
Igor Noveljić je diplomirao na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Crnoj Gori. Ima više od 20 godina iskustva na rukovodilačkim pozicijama u privrednim društvima, javnoj upravi i nevladinom sektoru za međunarodni razvoj. Započeo je profesionalnu karijeru nevaldinim organizacijama, kao što su OSCE, World Vision International, Italian Consortium of Solidarity ICS, a kasnije radio kao menadžer programa za CHF International u Crnoj Gori. Rad u javnoj upravi je započeo u Ministarstvu prostornog planiranja i okoline. Nakon toga, radio je kao šef kabineta gradonačelnika Glavnog grada Podgorica. U periodu između 2011 – 2017. godine obavljao je funkciju državnog sekretara Ministarstva ekonomije, a tokom tog perioda je obavljao i dužnosti člana Odbora direktora u Crnogorskom elekroprenosnom sistemu i člana tima za pregovore za pridruživanje Crne Gore Evropskoj uniji. Posle toga, nastavio je karijeru kao izvršni direktor Elektroprivrede Crne Gore.
Prepoznat je po izuzetnim strategijskim i liderskim vještinama, koje je stekao radom u međunarodnim organizacijama, a koje je kasnije primjenjivao tokom sprovođenja reformi u državnim institucijama i u najvećem javnom privrednom društvu u Crnoj Gori.
Osim maternjeg jezika, govori engleski i italijanski.
Kálmán Kiss
G. Kiss je radio kao rukovodilac projekta, konsultant i rukovodilac odjeljenja za mađarska istraživanja u The Boston Consulting Group. Kasnije, obavljao je funkciju rukovodioca Odjeljenja za strateško upravljanje u Erste banci u Mađrskoj, kao i funkciju nezavisnog člana Nadzornog odbora Erste fonda za penzijsko osiguranje. Nastavio je karijeru kao izvršni direktor u Accedo Hungary, gdje je obavljao i funkciju rukovodioca dostava za EMEA regiju. Obavljao je funkciju savjetnika za liderske vještine u Egon Zehnder, sa fokusom na procjenu i potragu za rukovodiocima. Od 2021. godine radi kao samostalni konsultant, organizujući različite projekte, treninge za rukovodioce i radeći na biznis planovima, predlozima za investitore, i procjenama rukovodilaca.
Govori engleski, njemački i mađarski jezik.
Pál Gombos
Pál Gombos je IT stručnjak, sa dinamičnim pristupom poslu. Završio je osnovne studije menadžmenta i inženjeringa na Višoj tehničkoj školi Bánki Donát u Budimpešti, a postdiplomske studije je završio na Univerzitetu ekonomskih nauka u Budimpešti.
Profesionalnu karijeru u bankarstvu je započeo prije više od 25 godina. OTP Grupi se pridružio 2015. godine, gdje je obavljao rukovodilačke pozicije u oblasti IT-ija. Od 2021. godine obavljao je funkciju Rukovodioca Odjeljenja za upravljanje podružnicama u oblasti IT-ija. Od 2023. godine je izvršni direktor za oblast IT-ija u IPOTEKA Bank, članici OTP Grupe u Uzbekistanu.
Predvodi promjene i transformacije koje organizacijama donose strateške konkurentske prednosti i finansijske benefite. Ima bogato iskustvo u radu sa biznis i IT rukovodstvom na građenju neophodnih kapaciteta za postizanje postavljenih poslovnih ciljeva. Angažovanjem, motivisanjem i obučavanjem talentovanih profesionalaca radi na izgradnji kvalitetnih timova.
Svoje obaveze ispunjava sa maksimalnim integritetom i uvijek teži postizanju najboljih rezultata.
Szilágyi-Schreindorfer György
Dr. György Szilágyi-Schreindorfer je stekao diplomu Pravnog fakulteta Univerziteta u Debrecenu, diplomirajući sa odlikom. Obrazovanje je nastavio na Univerzitetu u Hamburgu i Univerzitetu u Hajdelbergu, gdje je odbranio master tezu i dobio zvanje mastera, a nakon čega je na Corvinus Univerzitetu u Budimpešti stekao titulu advokata specijalizovanog za pitanja finansija.
Započeo je karijeru u mađarskoj kancelariji ECOVIS Legal, nakon čega se pridružio OTP Grupi. Uspješnu karijeru u OTP Grupi gradi od 2005. godine, u organizacionim jedinicama nadležnim za poslovanje sa fizičkim i pravnim licima, a kao rukovodilac radi od 2018. godine. Obavljanjem funkcije člana Nadzornog odbora OTP eBIZ Ltd i OTP Factoring Ltd obogatio je svoju radnu biografiju, a trenutno obavlja fuknciju člana Nadzornog odbora OTP Hungaro- Projekt Ltd - od 2015. godine, i predsjednika Nadzornog odbora OTP Factoring Ltd. - od 2019. godine.
Posjeduje znanje i više od 18 godina iskustva u oblasti bankarske regulative i pravnih pitanja korporativnih finansija. Njegova ekspertiza obuhvata rukovanje lošim plasmanima, u skladu sa tim obavlja funkciju člana Work-Out Komiteta OTP Grupe, ali i pravnu podršku u vezi sa investicionim uslugama i aktivnostima tržišta kapitala OTP Grup.
Földvári Mária
Földvári Mária je diplomirala na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Budimpešti i posjeduje licencu ovlašćenog računovođe. Započela je svoju karijeru u privrednom društvu Szenzor Consulting kao finansijski konsultant, učestvujuću u raznim projektima Svjetske banke, a nastavila je da gradi karijeru u bankarskom sektoru od 1989. godine. Posjeduje širok spektar znanja i iskustva u oblasti upravljanja rizicima, koje je stekla tokom više od tri decenije duge karijere obavljajući rukovodilačke pozicije. Više od deset godina je radila na upravljačkim pozicijama u različitim oblastima rizika u CIB Bank Zrt, i nekoliko godina u IC Bank Zrt. Pridružila se OTP Grupi 2006. godine, na poziciji Direktora za odobrenje stranih kredita, na kojoj je glavna odgovornost koordinacija aktivnosti obezbjeđenja pravnih lica na nivou OTP grupe, a koju poziciju obavlja i danas.
Osim maternjeg jezika, Gđa. Földvári govori engleski i španski.
Nadležnosti i odgovornosti Nadzornog odbora:
Nadzorni odbor Banke:
1) daje saglasnost Upravnom odboru na:
- ciljeve i opštu strategiju banke,
- poslovnu politiku banke,
- finansijski plan banke,
- strategije i postupke procjenjivanja adekvatnosti internog kapitala banke,
- politike i procedure za izbor i procjenu ispunjenosti uslova za članove upravnog odbora i druga lica odgovorna za vođenje poslova u okviru pojedinih područja poslovanja banke,
- politiku primanja u banci, osim ako statutom nije uređeno da tu saglasnost daje skupština akcionara,
- akt o internoj reviziji i godišnji plan rada interne revizije;
2 ) nadzire:
- postupak sprovođenja i efikasnost i efektivnost sistema upravljanja bankom,
- sprovođenje poslovne politike banke, strateških ciljeva i strategije i politike preuzimanja rizika,
- sprovođenje politike primanja u banci,
- proces objelodanjivanja i komunikacija,
- adekvatnost postupaka i efikasnosti interne revizije;
3) predlaže spoljnog revizora;
4) usvaja godišnji plan interne revizije i izvještaje interne revizije;
5) donosi i periodično provjerava opšta načela politike primanja u banci;
6 ) saziva sjednice skupštine akcionara, utvrđuje predlog dnevnog reda i predloge odluka za skupštinu akcionara i kontroliše njihovo sprovođenje;
7) bira i razrješava predsjednika nadzornog odbora;
8) imenuje i razrješava članove upravnog odbora uključujući i predsjednika;
9) imenuje i razrješava članove revizorskog odbora;
10) razmatra godišnji izvještaj o radu revizorskog odbora;
11) imenuje i razrješava članove odbora za primanja, odbora za rizike, odbora za imenovanja i druge odbore osnovane u cilju pružanja stručne pomoći u vršenju nadzora poslovanja banke;
12) razmatra i zauzima stavove o nalazima iz izvještaja Centralne banke i izvještaja drugih nadzornih organa o izvršenoj kontroli, u roku od 30 dana od dana dostavljanja izvještaja o kontroli;
13) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, propisima donesenim na osnovu ovog zakona i statuta banke.
Sjednice odbora se održavaju po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.
Član Nadzornog odbora je dužan da odmah obavijesti Centralnu banku o:
1) njegovom izboru ili prestanku funkcije u organima upravljanja u drugom pravnom licu, i
2) pravnim poslovima na osnovu kojih je taj član Nadzornog odbora ili neko od članova njegove uže porodice direktno ili indirektno stekao akcije u pravnom licu, na osnovu kojih je samostalno ili zajedno sa članovima svoje uže porodice stekao kvalifikovano učešće u tom drugom pravnom licu, ili na osnovu kojih je njihovo učešće smanjeno ispod granice kvalifikovanog učešća.
U skladu sa članom 47 Zakona o kreditnim institucijama, Nadzorni odbor Banke je obrazovao sljedeća stalna radna tijela:
1) Odbor za imenovanja
2) Odbor za rizike, i
3) Odbor za primanja.
- Nadležnosti Odbora za imenovanja:
- određuje i predlaže kandidate za izbor članova nadzornog i upravnog odbora banke, ocjenjuje ravnotežu između znanja, vještina, raznovrsnosti u sastavu i iskustva organa upravljanja, priprema opis ovlašćenja i potrebnih kvalifikacija za određenu funkciju i ocjenjuje očekivano potrebno vrijeme za obavljanje te funkcije;
- utvrđuje ciljanu zastupljenost pola koji nije dovoljno zastupljen u nadzornom ili upravnom odboru i priprema politiku o načinu povećavanja broja manje zastupljenog pola u tim organima, kako bi se postigla ciljana zastupljenost;
- redovno, a najmanje jednom godišnje, procjenjuje i po potrebi predlaže nadzornom i upravnom odboru banke promjene u strukturi, veličini, sastavu i djelovanju tih organa;
- redovno, a najmanje jednom godišnje, procjenjuje znanje, sposobnosti i iskustvo pojedinih članova nadzornog i upravnog odbora, kao i tih organa kao cjeline, i o toj procjeni obavještava organe i lica na koje se ta procjena odnosi;
- redovno preispituje politike za izbor i imenovanje višeg rukovodstva i po potrebi daje preporuke upravnom odboru za unaprjeđenje tih politika;
- kontinuirano, u mjeri u kojoj je to moguće, vodi računa o izbjegavanju postojanja dominantnog uticaja pojedinaca ili male grupe pojedinaca pri odlučivanju upravnog i nadzornog odbora, u cilju zaštite interesa banke u cjelini, i
- obavlja druge poslove određene propisima donesenim u skladu sa Zakonom o kreditnim institucijama.
Članovi Odbora za imenovanja su:
- Dániel Gyuris
- Kálmán Kiss
- Bernadett Dancsné Engler
2. Nadležnosti Odbora za rizike:
- savjetuje Nadzorni odbor Banke o cjelokupnoj trenutnoj i budućoj sklonosti Banke ka preuzimanju rizika i strategiji i pomaže u nadzoru nad sprovođenjem strategije od strane višeg rukovodstva, pri tom ne dovodeći u pitanje odgovornost Upravnog i Nadzornog odbora u cjelokupnom upravljanju rizicima i nadziranju Banke;
- preispituje da li su pri određivanju cijena potraživanja i obaveza prema klijentima uzimani u obzir model poslovanja Banke i strategija rizika i ako ta cijena ne odražava rizik preuzet u odnosu na model poslovanja i strategiju rizika, predlaže Upravnom odboru Banke plan za otklanjanje nedostataka;
- nezavisno od poslova odbora za primanja, sa ciljem uspostavljanja i sprovođenja odgovarajućih politika primanja, preispituje da li su pri određivanju podsticaja predviđenih sistemom primanja uzeti u obzir rizik, kapital, likvidnost i vjerovatnoća i očekivani period ostvarivanja dobiti, i
- obavlja druge poslove određene propisima donesenim u skladu sa Zakonom o kreditnim institucijama.
Članovi Odbora za rizike su:
- Igor Noveljić
- Mária Földvári
- György Szilágyi-Schreindorfer
3. Nadležnosti Odbora za primanja:
- priprema odluke Nadzornog odbora u vezi sa primanjima zaposlenih, uključujući odluke koje imaju uticaj na izloženost banke rizicima i na upravljanje rizicima;
- pruža podršku i daje savjete nadzornom odboru u vezi sa politikom primanja, praksom i procesima koji se odnose na primanja;
- provjerava da li je postojeća politika primanja adekvatna i, ako je potrebno, daje predloge za promjenu tih politika sa predlogom plana za otklanjanje utvrđenih nedostataka;
- predlaže eksterne stručnjake za primanja koje Nadzorni odbor namjerava da angažuje za savjete ili podršku;
- obezbjeđuje akcionarima informacije o politikama i praksama primanja, a naročito o predloženom većem maksimalnom odnosu varijabilnog i fiksnog dijela ukupnih primanja;
- procjenjuje mehanizme i sisteme usvojene radi obezbjeđivanja da politika primanja pravilno uzima u obzir rizični profil i strukturu kapitala, da je ukupna politika primanja usklađena sa opštom strategijom, ciljevima, korporativnom kulturom i dugoročnim interesima banke i da promoviše zdravo i efikasno upravljanje rizicima;
- procjenjuje ostvarivanje ciljeva politike primanja i potrebe naknadnog prilagođavanja, uključujući primjenu malusa i povraćaja primanja;
- analizira moguća scenarija u cilju utvrđivanja uticaja eksternih i internih događaja na politike i prakse primanja;
- testira kriterijume za dodjelu varijabilnih primanja prije njihovog utvrđivanja i dodjele.
Članovi odbora za primanja su:
- Kálmán Kiss
- Bernadett Dancsné Engler
- Pál Gombos
PODACI U VEZI POLITIKE PRIMANjA
Banka je dužna da pripremi Politiku primanja koja je usklađena sa poslovnom strategijom, ciljevima, vrijednostima i dugoročnim interesima banke, uzimajući u obzir rizični profil, sklonost preuzimanju rizika i finansijsko stanje banke. U okviru Politike primanja potrebno je utvrditi zaposlene koji imaju značajan uticaj na rizični profil banke, ograničenje maksimalnog odnosa između varijabilnog i fiksnog dijela ukupnih primanja. Politika primanja revidira se najmanje jedanput godišnje.
Svrha Politike primanja Banke je da se, u okviru kapaciteta za preuzimanje rizika, prepozna doprinos rukovodilaca koji imaju značajan uticaj na profil rizika u rezultatima ostvarenim na nivou Banke i da se motivišu za bolji radni učinak, na način da bude u skladu sa:
(a) efikasnim i uspješnim upravljanjem rizikom, i da ne ohrabruje preuzimanje rizika iznad limita za preuzimanje rizika banke,
(b) poslovnom strategijom, ciljevima, vrijednostima i dugoročnim interesima banke, i da podrži njihovo ostvarenje uz primjenu odgovarajućih mjera za sprječavanje konflikta interesa,
(c) zahtjevom da se uspostavi rodno neutralna politika primanja, što znači kreiranje politike primanja i prakse zasnovane na jednakoj zaradi za muškarce i žene za isti posao ili rad iste vrijednosti,
(d) zahtjevom za integrisanje rizika održivosti.
Varijabilna primanja odražavaju uspješnost zaposlenih koja je u okviru nivoa prihvatljivog rizika za Banku, i koja prelaze standardna očekivanja u izvršavanju poslova tog radnog mjesta. Varijabilna primanja se mogu isplaćivati u gotovom novcu i akcijama. Varijabilna primanja su primanja koja zavise od uspješnosti zaposlenih, organizacione jedinice, Banke ili od drugih ugovorenih kriterijuma. Osim toga varijabilnim primanja smatraju se i: otpremnina koja prelazi iznos utvrđen zakonom, diskrecione penzijske pogodnosti, bonusi za zadržavanje zaposlenih, kompenzacija ili izvršavanje druge ugovorne obaveze zaposlenog po osnovu prestanka radnog odnosa od strane novog poslodavca prema prethodnom poslodavcu u skladu sa zakonom, dugoročni planovi podsticaja i svi drugi oblici primanja koji ne predstavljaju fiksna primanja.
Revizorski odbor
- Attila Kozsik - Predsjedavajući
- Tamás Bali – član
- Igor Noveljić – član
Revizorski odbor:
1) prati postupak finansijskog izvještavanja;
2) prati efektivnost interne kontrole pravnog lica i interne revizije;
3) prati zakonom propisanu reviziju godišnjih i konsolidovanih finansijskih iskaza;
4) prati nezavisnost angažovanih ovlašćenih revizora ili društava za reviziju, koji obavljaju reviziju, kao i ugovore o korišćenju dodatnih usluga u skladu sa Zakonom;
5) daje preporuke skupštini akcionarskog društva, odnosno osnivačima o izboru društva za reviziju ili ovlašćenog revizora;
6) razmatra planove i godišnje izvještaje unutrašnje kontrole, kao i druga pitanja koja se odnose na finansijsko izvještavanje i reviziju.