PSD2 otvoreno bankarstvo - novi kanal za pružanje platnih usluga

Izmjenama i dopunama Zakona o platnom prometu (Sl.list CG 111/22 od 07.10.2022. godine) kojim se u crnogorsko zakonodavstvo uvodi EU Direktiva o platnim sistemima (PSD2) uvode se nove platne usluge kojima će upravljati pružaoci platnih usluga treće strane (u daljem tesktu: TPP) u ime korisnika platnih usluga, kojima se želi bolje integrisati lokalno tržište za elektronsko plaćanje u Crnoj Gori.

Pored utvrđivanja većih zahtjeva sigurnosti i unapređenja zaštite korisnika platnih usluga, PSD2 nam uvodi digitalne usluge koje će korisnici platnih usluga (pravna i fizička lica) moći da koriste preko dvije ključne inovacije, i to:

  • usluge pružanja informacija o računu za plaćanje (engl. Account Information Service Provider, AIS)¹, i
  • usluge iniciranja plaćanja (engl. Payment Initiation Service, PIS)².

 

Potrebno je znati da korisnik platnih usluga, kao preduslov za korišćenje PSD2 kanala, mora imati ugovorenu eBanking uslugu tj. uslugu internet i mobilnog bankarstva u Banci. Korisnik platnih usluga treba za svaki račun da da izričitu saglasnost TPP-u, potvrdom putem “tokena”, te nakon čega može pristupiti računima kroz TPP aplikaciju.

 

Kako bi se gore navedene usluge obezbijedile, -sistem banke je u potpunosti otvoren za licencirane pružaoce usluga platnog prometa (TPP). Banka je uspostavila testno okruženje za TPP.

 

CKB primjenjuje STET 1.3. standard, za koji detalje specifikacije možete naći na linku: https://www.stet.eu/assets/files/PSD2/1_3/API_DSP2_STET_V1_3.pdf

 

¹ Usluga pružanja informacija o računu je platna usluga koja se pruža uz online povezivanje, kojom se pružaju konsolidovane informacije o jednom ili više računa za plaćanje koje korisnik platnih usluga ima kod drugog pružaoca platnih usluga ili kod više pružalaca platnih usluga;

² Usluga iniciranja plaćanja -  je platna usluga iniciranja naloga za plaćanje na zahtjev korisnika platnih usluga koji se odnosi na račun za plaćanje koji vodi drugi pružalac platnih usluga;

 

Apliciranje

Svi zainteresovani klijenti mogu poslati zahtjev za interesovanje i implementaciju rješenja, na e-mail adresu psd2support@ckb.me

PSD2 API podrška

TPP-a prijavu o problemu šalje putem email poruke na adresu  psd2support@ckb.me.

 

U prijavi problema potrebno je navesti sljedeće:

  • Naziv TPP-a i kontakt podatke (e-mail i broj telefona)
  • Datum i vrijeme kad je problem uočen
  • Opis problema sa navedenim platnim uslugama i funkcionalnostima koje su obuhvaćene problemom
  • Ukoliko su dostupni dodatni tehnički detalji isti mogu biti priloženi u prijavi.

 

Pored korišćenja e-mail adrese psd2support@ckb.me problem je moguće prijaviti telefonskim pozivom tehničkom timu IT Help deska  020 414 - 977 svakim danom u periodu od 00:00 do 24:00.

S obzirom na sve podatke koje je potrebno dostaviti, te mogućnost slanja dodatnih tehničkih informacija kao što su logovi i print screenovi problema preferirana metoda prijave je putem e-mail poruke.